tisdag 12 maj 2015

Veckoreflektion LGBF20 #1

Denna vecka har vi börjat med att läsa oss till-, samt deltagit i föreläsningar om olika analysmodeller. Vi har börjat med bildanalyser enligt Gert Z Nordströms- och Erwin Panofskys modeller, baserade på deras teorier inom ämnet. Jag har precis kommit igång med analysen enligt Nordström och kan mest utgå ifrån känsla när jag tror; att denna analys är mycket bra för att få igång det egna tänkandet kring en bild, vilket kan lämpas bra i t.ex. en skolklass om syftet är att uppmärksamma innehållet i bilder.

Vi har haft en föreläsning om skrivarstrukturering också och jag hade lite svårt att hänga med i början på föreläsningen. Det tog nämligen ett tag innan jag förstod vad föreläsningen handlade om. Förmodligen för att jag föreställt mig innan att föreläsningen skulle bygga vidare på den förra, snarare än på det som litteraturen tagit upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar