tisdag 12 maj 2015

Processdagbok - Essäskrivning #3

Trots att veckan varit full av evenemang som födelsedagar och Stockholms-resor har jag ändå hunnit läsa något i boken Kroppens fenomenologi. Det har varit en mycket krävande läsning hittills och jag kan inte påstå att jag förstår vad Merleau-Ponty vill framföra, eller vad översättaren vill framföra. Jag upplever texten som mycket svårare än vad någon med mina förkunskaper enkelt kan ta till sig och förutom det svårförstådda innehållet framförs det i meningsbyggnader som jag milt sagt inte skulle rekommendera som en rättvis representation av det svenska språket. I och med att jag haft svårt att ta till mig texten är jag ännu osäker på om det jag läser kommer vara användbart eller ej. Kanske slösar jag bar bort min tid. Jag hoppas att innehållet och koppling till mitt valda ämne kommer bli mer tydligt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar