tisdag 12 maj 2015

Processdagbok - Essäskrivning #2

Denna vecka har jag fortsatt leta källor, vilket har innefattat att jag kollat på flera intervjuer och dokumentärer på nätet, majoriteten har kretsat kring konstnären och musikern Brian Eno som använt sig av system som det essentiella i sina verk. Samtidigt som jag tagit in information har jag också nedtecknat stödord i min modell för informationssamling. Det har varit svårt att finna ett lämpligt perspektiv att skriva essän igenom, men under en personlig handledning fick jag förslaget att använda mig av ett fenomenologiskt perspektiv utifrån boken Kroppens fenomenologi av Maurice Merleau-Ponty. Jag har bara kommit i kontakt med fenomenologin ytterst ytligt tidigare, men det verkar vara en bra inriktning för vad jag vill undersöka i mitt skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar