måndag 23 februari 2015

Veckoreflektion #5 20/02/2015

Efter handledningen har jag jobbat med att klippa ihop en karta över biskopsgården genom att använda satellitbilder från google.maps. Det hade varit en enklare uppgift med rätt förutsättningar, men mina begränsningar gör att jag nu har fått jobba med screenshots som jag sedan klippt ihop i Microsoft Paint. En metod som varit smärtsamt obekväm att arbeta med, speciellt om man är van vid smidigare metoder som erbjuds i t.ex. Adobe Photoshop. Resultatet har dock blivit nog så bra som jag förväntade hittills, ett problem kvarstår dock ännu; att jag helst vill ha den utskriven i ett format som minst motsvarar A3. Under tiden tills jag hittat en lösning på problemet tänker jag på vilka mönster som jag kan lyfta från kartan.

Exempel på mönster: Bostäder, vägar, samband mellan dessa- och texturer (ytor), ekonomiska skillnader, fördelaktiga resvägar, olika socialt centrala platser- och deras belägenhet och negativa ytor- och mellanrum.

Bilder från processen (de är rätt så fina i sig själva):



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar