fredag 20 februari 2015

Veckoreflektion #4 13/02/2015

Jag missade en handledning denna vecka, kanske var det synd, eller kanske var det lika bra. Jag har varit väldigt försjunken i tankar och gått igenom en mycket introvert fas, inte ovanligt när jag ställs inför en sådan här lång period av gestaltning. Det upplevs som svårt att inte planera, gör jag inte det och "bara gör" kommer jag leverera kvantitet istället för kvalitet. Än så länge har jag massa idéer som bara är fragment av en helhet och som behöver pusslas ihop för att jag själv skall veta vad jag vill göra.

Min första idé som kom till mig när vi fick uppgiften var att jag skulle grunda min gestaltning på hörsägner och andras upplevelser av biskopsgården, vilket skulle vara möjligt eftersom jag själv inte vistats där tillräckligt för att göra mig en egen uppfattning. En annan idé som är rätt så ny är att jag kan tänka mig att jobba med texturer (ytor), d.v.s. skillnader mellan husfasader i olika områden, gatornas ytor, trädens bark, eller liknande och sedan placera ut dem som representanter för olika områden i biskopsgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar