måndag 23 februari 2015

Från handledningen 18/02/2015

Jag tog med mig mina tankar och fick mitt första tillfälle att ventilera tillsammans med mina medstudenter. Först lyfte jag mina idéer om att jag skulle jobba på distans genom att utgå ifrån andras upplevelser, och sedan berättade jag om mina tankar om att arbeta med texturer (skrev om detta i förra inlägget). Utöver dessa två ingångar berättade jag också om ett konstverk i från boken The Map As Art.


Verket har inspirerat mig till att sträva efter något liknande, tredimensionellt och i nivåer (eller skikt), och under handledningen försökte vi pussla ihop detta med mina tidigare tankar.

Efter handledningen kändes det rätt i att gestaltningen skulle ta formen av ett tredimensionellt bildplan (i ev. olika lager, likt konstverket ur The Map As Art) där grunden för gestaltningen blir att hitta olika mönster och sammanhang i biskopsgårdens karta, som sedan lyfts som en abstraktion. Sammanhangen behöver inte vara enbart visuella utan kan grundas på t.ex. statistik.

Nästa steg blir nu att ta fram en stor och detaljerad karta över biskopsgården som jag kan söka efter dessa mönster i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar