onsdag 19 februari 2014

Assignment #3

Omarrangera! Det var vad information som gavs oss. När instruktioner blir så minimala som ett ord hamnar jag ofta i ett perspektiv som jag sedan har svårt att slita mig från. Det första jag tänkte när jag såg ordet var; att skapa nya meningar genom att klippa i gamla tidningar och existerande textstycken. Efter som jag hade svårt att slita mig från tanken beslutade jag att det var bättre att fortsätta än att sträva emot. Så jag började klippa i diverse tidningar och lät de ord som jag upplevde hade kraft bakom sig, bestämma vad min nya text skulle förmedla. Jag hade en idé om att fylla ett A3-ark med text, men när jag hade täckt halva insåg jag att jag var klar och att det inte behövdes mer. Resultatet visas nedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar