onsdag 12 februari 2014

Assignment #2

I detta andra assignment fann jag tolkningen att använda något gammalt och återanvända det. Att skapa något som för tankarna bort från vad objektet/objekten en gång varit och ger nytt liv i det/dem. För mig resulterade detta i en djupdykning i pantkassen. Jag blev glatt överraskad när jag hittade fyra flaskor som tilltalade mig. Under deras etiketter gömdes fantastiska former. Jag har flera gånger tidigare tänkt att deras form får mig att tänka på framtida metallobjekt. Jag lånade därför min flickväns silver-krom-spray och täckte flaskorna. Jag upplevde att flaskorna fick en ny funktion, de var inte längre flaskor. Deras form tillsammans med den nya färgen fick mig att se större logik i att placera flaskorna med korken neråt, det passade deras nya identitet bättre. När färgen torkat band jag ihop dem med ett plastsnöre, vilket gav dem ny volym och fick dem att kännas som en enhet. Detta nya objekt upplever jag ha mycket mer tyngd de gamla flaskorna och jag har faktiskt svårt att se flaskorna längre då det nya har tagit över deras identitet. Resultatet kan ni se nedan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar