onsdag 23 september 2015

Veckoreflektion LGBF30 #2

Förlåt att detta kommer upp sent. Jag glömde.

Den senaste tiden har gått till att läsa kapitlet 'Simulation' i 'Appropriation'-boken i flera omgångar. Det gestaltande arbetet har därför legat på is denna veckan och under den förra verkstadsveckan. 'Simulation' känns dock väldigt relevant för den typen av appropriering som jag känner mig intresserad av. När jag läser kapitlet förstår jag massvis samtidigt som ingenting och enda vägen är att pussla ihop delarna med varandra. För texterna kopplas samman med återkommande namn och teorier. Begrepp förklaras i en av texterna men det applicerade exemplet finner jag i en annan text. Så mycket av mitt arbete inför presentationen handlar därför om att hitta sammanhang mellan texterna och placera om dem till en följd som säger samma sak som jag förstått då jag läste dem, en typ av appropriering på boken och dess texter. Ett exempel på ett sådant tillfälle då jag måste genomgå denna process är vid användningen av begreppen "simulation" och "simulacrum" (alt. "simulacra"). Jag tror mig ha sammankopplat dessa begrepp med dess betydelse genom att applicera dem i olika texter. Trotts detta känner jag mig inte mogen att bruka dem, jag kan endast prata om dem. Förhoppningsvis blir detta mer klart under morgondagens redovisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar