onsdag 17 september 2014

Assignment #1

"
Det som varit, är
Det som kommer, var
Slutet är början
Början är slutet
"


Texten till detta assignment rörde upp starka känslor i mig och mellan raderna kunde jag finna ordet "nostalgi". Nostalgi är något som jag har mycket svårt att hantera, det rör ofta upp känslor som är så vackra att jag inte kan hantera dem och helst vill slippa dem. Men jag bestämde mig ändå för att ta mig an detta och började fundera på hur jag skulle gå till väga. Det var inte lätt att bestämma sig. Jag beslöt mig för att testa en blandteknik och ta foton som jag sedan skulle måla på. När jag hade tagit några foton som jag tyckte fångade de rätta känslorna, satte jag mig vid datorn för att ladda över dessa. Det var då som jag hittade mappen med massvis av gamla bilder och jag släppte helt min gamla idé. Bilderna rörde upp starka minnen av underbar glädje, minnen av händelser som jag aldrig kommer uppleva igen. Jag valde ut några av dem och "lade ihop dem" med digital teknik, till en bild. Det är väldigt skönt och samtidigt plågsamt att betrakta min slutprodukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar