måndag 27 januari 2014

Stop motion

Idag är det måndag igen, och det betyder: HDK. Idag fick vi experimentera med stop motion. Något som var väldigt roligt och intressant. Jag tror att det var första gången som jag animerade hand-tecknat och jag trivdes måttligt med metoden. En kamrat och jag lyckades åstadkomma en ganska rolig kortfilm, om jag får säga det själv. Men vi kunde tyvärr inte uppnå de högt flygande planer som representeras i vår storyboard på grund av tidsbrist. Om vi överskattade våra stop motion skickligheter eller underskattade tiden låter jag vara osagt, men jag har i dag lärt mig hur tidskrävande det är att använda stop motion (speciellt hand-tecknat). Trots detta blev tagningarna bra och den nyförvärvade kunskapen gör detta till en lyckad dag. Den färdiga filmen kommer snart upp på bloggen. Tills dess: här är några pre-production-bilder från dagen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar